DE LA VILLE DE PARIS.
181
[i57o]
nissement dc lad. somme pourroit apporter grand dommaige à Sa Majesté et à son grand interestz, pour la soulde qui continuroit et courrait sur luy à cause dud. retardement.
Laquelle ouverture dud. Bureau se fera, comme dict est, à la charge que Sad. Majesté et Messieurs du Clergé de France, tant en leurs noms que eux faisans et portans fort des aultres Prelatz et deppu­tez generaulx du Clergé de ce Royaulme, venderont ensemblement l'ung pour l'autre, et l'ung d'eux seul pour le tout, sans division, el obligeront à la garen­tie et continuation desd, cl mil livres de rente spe­ciallement (1), tant sur le surplus de la subvention des décimes accordez par led. Clergé à Sad. Majesté, que aultres biens, fondz de terres, heritaiges et revenu temporel de l'Eglise; et. promectront'2' de faire ratiffier par lesdictz du Clergé lesd, venditions, obligations et allienations par le plus grand nombre des seigneurs archevesques, evesques et bénéficiers de ced. Royaulme qu'il sera possible; et oultre que
led. seigneur Roy obligera speciallement et solidai­rement, comme dessus, tous les plus clairs deniers de ses Receptes generalles d'Oullre Seyne, Yonne, Champaigne et Picardye, pour se addresser tant sur lesd. Receltes generalles que sur lesd, décimes et biens patrimoniaulx desd, du Clergé, aux choix et option de lad. Ville.
Et oultre sera suppliée Sad. Majesté de intervenir à l'enlretennement et continuation du payement des soixante quinze mil livres de rente que lesd, sieurs du Clergé ont cy devant venduz à lad. Ville, au deffault de payement faict d'iceulx par lesd, sieurs du Clergé de France, et enjoindre à ses Procureurs generaulx requerir la publication et veriffication(3) ès Courtz souveraines, des contractz, venditions, ratifiications desd, cl mil livres de rente et toutes autres expeditions pour ce necessaires, et que tous les fraiz qu'il conviendra pour ce faire seront faictz aux despens dud. Clergé.
CCCXXI [VIII]. — Pichon.
22 août 1570. (B, fol. 7 r°.)
Dudict jour.
Cedict jour, suivant la requeste presentée au Bu­reau par Remy Pichon, est comparu noble homme Laurens Teste, chevalier et capitaine du Guet de ceste Ville, lequel a declaré qu'il n'empesche bail
estre faict audict Pichon du corps de garde men­tionné en lad. requeste, à la charge qu'il en fera ouverture, quant il en sera requis par ledict cheva­lier ou ses officiers du Guet'4'.
CCCXXII [IX]. — Porte de Bucy.
23 août 1570. (B, fol. 7 v°.)
Du xxme d'iceulx mois et an.
Sur la requeste faicte par Monseigneur le Cardinal de Bourbon '5', il est ordonné que le guichet de la porte de Bucy sera ouvert pour la commodité des
habitans des faulxbourgs Sainct Germain des Prez, qui seront tenuz y faire bonne ct seure garde. Et poul­le regard de l'ouverture requise de lad. porte, en sera cy après ordonné.
'*' tt Speciallement n manque dans A. <-> Var. -.Promettent). (A).
(3)   «Et veriffication n manque dans A.
(4)   Ce paragraphe et le suivant ne figurent pas sur le Registre A.
(-' Charles, cardinal de Bourbon, né le 22 décembre i52o, mort le 9 mai i5go, fils de Charles de Bourbon, quatrième comte de Vendôme, était abbé de Saint-Germain-des-Prés, depuis le décès du cardinal de Tournon (1562). Il réunissait à plus de dix abbayes l'archevêché de Rouen, la légation d'Avignon, l'évêché de Beauvais, la dignité de pair de France et celle de commandeur de l'ordre du Saint-Esprit.